Kystvej 55, 6200 Aabenraa. 74628985    40423346  asc@aabenraa-sejlclub.dk   Hverdage 9.00-10.00  Lørdag og søndag lukket

asc logo negativ lille 100

J80 2017

Hvem kan deltage?

Grundlaget for ASC's sejlerskole er at tilbyde undervisning for voksne nybegyndere dvs. sejlere helt uden erfaring, der ønsker at lære at sejle og manøvrere en sejlbåd.

ASC´s sejlerskole for voksne har flere tilbud

Niveau 1: - henvender sig til begynderen med fokus på den grundlæggende viden og håndtering af en sejlbåd samt kendskab til vind og vejr og sikkerheds til søs.

Niveau 2 - er rettet mod den lidt mere erfarne sejler, eller sejlere der har fuldført Niveau 1. Ved afslutningen af Niveau 2 er der mulighed for at gå op til prøve i den praktiske del til Duelighedsbeviset.

Kapsejlads - er et tilbud til øvede sejlere der enten gerne vil lære at sejle kapsejlads, alternativt sejlere med kapsejladserfaring, som gerne vil sejle kapsejlads med andre i en moderne sportsbåd med gennakker Fokus er her på bådoptimering og trim, kapsejladsteknik og samarbejde.

Bro-FSejlerskolebådene ligger samlet ved enden af bro F, der er den sydligste bro.

Lektioner

Der sejles 1 gang pr. uge - mandag, tirsdag, onsdag og torsdag med start kl. 18.00 og slut ca. kl. 20.00. Der sejles i perioden fra ca. 1. maj til slut september – og der holdes sommerferie i 4 uger (ferieperioden aftales nærmere på de enkelte hold)

Det tilstræbes, at holdene sammensættes således, at eleverne har nogenlunde samme baggrund.

Undervisningen foregår i klubbens to i J80 både - en moderne sportsbåd med et stort og funktionelt cockpit. Udover instruktøren er der plads til 4 elever på hver båd

Kapsejladsholdene sejler hele sæsonen på tirsdage eller torsdage.

Priser

Prisen for en sæson inkluderer et medlemskab af klubben, praktisk undervisning, kursusmaterialer og praktisk prøve til Duelighedsbeviset - dog ikke gebyr til Søfartsstyrelsen.

Godkendte redningsveste kan stilles til rådighed.

Som deltager i kapsejlads omfatter prisen et medlemskab af klubben, kapsejladsgebyr og kapsejladsbog.

For priser henvises til Takstbladet og/eller Tilmeldingssiden.