Kontaktpersoner i Juniorafdelingen   

   
Trænere Navn Mobilnr.
Mandag og Onsdag 17.45-20.00 Klaus Petersen 27 14 53 37
Mandag og Onsdag 17.45-20.00 Peter Maindal 21 34 10 00
Mandag og Onsdag 17.45-20.00    
Mandag og Onsdag 17.45-20.00 Jessie Krag 21 36 39 66
Mandag og Onsdag 17.45-20.00 Max Horup 41 67 68 40
     
Juniorafdelingens udvalg    
Medlemmer og kontingenter Ulla Krag 21 70 18 76
Depot / grej / skur Lars Hansen 40 26 54 31
Følgebåde Klaus Eichler 22 26 43 01
Diverse Jes Krag 25 39 50 45
Træner Klaus Petersen 27 14 53 37
Træner nybegynder    
Hjemmeside / mail / sms Henrik Behrens 30 95 97 13
Trænerrepræsentant  Peter Maindal 21 34 10 00
     
Øvrige    
Aabenraa Sejl Club / Formand Mogens Kirkelund  
Havnemester / Kontor Jens Jacob Sørensen 40 42 33 46

Benzin

Tidspunkt Kl. 17.45 ønskes alle følgebåde klar til afgang :

Bådene: Vi har 6 ledsagebåde. Alumaster samt nr. 1 - nr. 5.   Nøgler og ”dødmands-snor” bringes fra det østlige juniorskur til bådene og monteres / sættes i, så bådene er klar til start. Yderligere skal motorerne sænkes i vandet og benzinen tilsluttes inden træningsstart. Efter træning løftes motorerne op af vandet igen, - nøgler og ”dødmands-snor” returneres til juniorskur.

Benzintanke 6 stk. Benzintanke bringes fra benzinburet i materialegården ned til hver enkelt følgebåd, - tankene tilsluttes og brændstofslangerne pumpes hårde. HUSK at nr. x er en totaks motor (1 % olie)
Tankene skal helst være fulde men skal min. være ó-fuld ved træningens start. Ved endt træning returneres tankene til det aflåste gitterbur og materialegården aflåses ligeså.

Benzin refill Når tankene er under halv, skal de fyldes op med blyfri 95´ Der tankes på F24-tanken,- betales med kontokortet i mappen, - kvittering printes og opbevares også i mappen, der efterfølgende stilles på plads. Udstyr/Materiel      Trækvogn ( - står ved benzinskuret ) 1 sæt arbejdshandsker, opbevares sammen med nøgler i det østlige juniorskuret 1 stk. D-nøgle samt 1 stk. F-nøgle udleveres til gruppen Adgang til benzin mappe med kort til F24 som står i skuret Bemanding Én person udpeges som den ansvarshavende. Telefonkæde laves.

Bøjer

Tidspunkt

Bøjer, synk og tovværk bringes fra juniorskur ned i bådene. ( Dette kan gøres i sammenarbejde med ”Benzinholdet” ) Efter træning returneres bøjer, synk og tovværk til juniorskur, hvor det hænges / sættes på plads.
Bådene udrustes normalt som følger:
• Lærlingen,           2 sæt bøjer, synk og tovværk + 1 stikbold 
• Turbomåsen,       3 sæt bøjer, synk og tovværk + 1 stikbold 
• Alumaster            5 sæt bøjer, synk og tovværk
Udrustningen kan variere i forhold til 

Vedligehold af bøje-materiel Fremstilling af nye synk, hvis antal er dalende eller kvaliteten er for dårlig Nyt tovværk kan efterlyses i ASC (-opslag om udtjente fald og skøder! ) 

Udstyr/Materiel Murbør og trillebør samt bøjer, synk og tovværk står i juniorskuret. 1 stk. F-nøgle udleveres til holdet Bemanding Gruppen afklarer / planlægger selv internt den nødvendige vagtplan samt hvorledes pludselige afbud håndteres (f.eks. telefonkæde ) Én person udpeges som den ansvarshavende.

Handymand

Tidspunkt Man- og Onsdage 18.00-19.30 ( - imens de unge mennesker er på vandet) Opgaver Reparation og vedligehold af materiel og bygninger. Der er hér tale om hyggeholdet, der måske over flere aftener taler om hvad og hvordan, - og så pludselig sker der noget…. Det handler om at have ”lange ører” og fornemmelse for nytteværdi og holdbarhed, - lidt fantasi og kreativitet er heller ikke at foragte i blandt mandskabet.
Opgaverne kunne f.eks. være:
• Maling / opfriskning af omklædningsrummene
• Indretning af div. rum i junior-skurene
• Opfinde systemer der gør det nemt at holde orden (f.eks. afgrænsede   områder med kroge etc. for opbevaring af 3 sæt bøjemateriel …)
• Opbygning af jollereoler til vinteropbevaring i sejlskuret
• Nye / flere hyldeknægte til Laser sejl
• Vedligehold af jolleplankerne
• Etablering af hyggeligt grill-hjørne / udv. opholdssted
• Diverse andre forbedringer for få midler….
• Sammenkald / opfordring / invitation til fælles aktiviteter som f.eks. udv.
maling af skure o. lign.
• Hjælpe ”Benzinholdet” og ”Bøjeholdet” med rep./ vedligehold af trailere, jollevogne, trækvogne mm.
• Feje og rydde op i skurene
• Reparation af joller og udstyr.
• Etc. Etc. …. Udstyr/ Materiel Nødvendige indkøb skal aftales med / godkendes af Juniorformanden Juniorafdelingens værktøjskasse står til rådighed. Spørger vi pænt kan vi sikkert også låne værktøj af havnemesteren… Lidt af dit eget værktøj med i bagagerummet kan jo måske også løse opgaven! Bemanding Gruppe á i alt 8-10 personer. Gruppen planlægger selv de forestående opgaver Én person udpeges som kontaktperson.

Hej!

Idag d 12.5 mødtes vi for sidste gang for at få gulvet gjort færdig. Der var syv 
der mødte op for at bidrage med det sidste. Og det sidste var at få de største murbrokker
fjernet og få jævnet jorden ud. Slutteligt blev samtlige sække med styropor-isolering kørt bort.

Hvad skal der så ske nu? Vi venter på at tegningerne bliver færdige, og at kommunen godkender
nybyggeriet. Når det så er sket (inden længe) skal vi finde nogle håndværkere, der kan lave et
rigtig godt velisoleret gulv. Der ligger billeder af dagens arbejde Herunder.

125-1
125-2
 125-3

_________________________________

Vær åben

_________________________________

Jeg har lavet en lille video, hvor der billedligt bliver berettet om ungdomsrummets nuværende situation.
Det blev dog filmet før den gode nyhed...

LINK 

--------------BREAKING NEWS----------------

Vi har til projektet idag 28/3 2012, fået bevilliget 110.000 kr. fra Lokale- og Anlægsfonden.

"

Så piger & drenge

 Så kan spændingen udløses. Et STORT tillykke.
Jeg har her til morgen fået oplyst via telefon at vi får bevilliget 110.000 kr. fra Lokale- og Anlægsfonden
til Junior rummet. Dokumentet med krav til os kender jeg ikke pt.

 Så nu er det bare at få rummet gjort klar til det videre arbejde – udgravning / tømning / oprydning ude.
Vi får også hele rummet stillet til rådighed mod at vi afgive lidt mere areal i det østlige bådehus.

 Jeg aftaler nærmere med Mogens vedrørende byggetilladelse / bygge-/tilbudskravspec.

 Jeg mener:
- 1. prio. er at der skal søges tilbud på etablering af alt vedr. gulvet (kloak – vand – el – varme – gulv).
- 2. prio. vinduer og døre.

 Jakob indkald venligst til et møde så der kan laves en plan. Vi skal have Mogens med.

 Så nu har vi:
- LoA-Fonden          110.000 kr.
- DS                  80.000 kr.
- ASC                 50.000 kr. (Vores EU-joller er ved at blive solgt til 30.000 kr.)
Mange tak til DS / Mads Flyger for den hjælp som han har ydet i forbindelse med fond-/bevillingsarbejdet.

 ASC / Hilsen
Jens Christian
40141256

                                                            "
_________________________________

Beretning 27/3

Fredag d. 23 Marts gik vi atter igang med at bryde gulvet op. Denne gang lejede vi den 
selvsamme mini-gravko og en "Dumper", altså en smal trillebør med motor og tip-funktion (se billede nedenfor).
Hold da op, hvor var det effektivt. Vi gravede videre og huggede op, og efter 10-12 tillebør-
ture med "Dumperen" var containeren allerede fyldt! Det var godtnok en lille 8 m3 åben container,
så vi var nødt til at læsse yderligere bygge-skrot af på en bunke et andet sted.

Også denne weekend var vi kun 4 mand, der hjalp med arbejdet. Nu er der ikke meget 
tilbage, vi har nået 450-500 mm dybde i en stor del af rummet, men vi mangler stadig det sidste.
Det er endnu uvist, hvornår vi ordner resten, men uanset hvad, så håber vi på, at der kommer flere
end blot 4 til kommende arbejdsweekend. Igår d. 26 holdt byggefonden bestyrelsesmøde, og drøftede
vores ansøgning, om 110.000 kroner til vores byggeprojekt. Vi har ikke fået svar fra dem endnu, men vi
håber på, at de har valgt at støtte os. Tilgengæld er det lykkedes os at sælge Europajollerne for den beskedne
sum på 30.000 kroner.

så snart rummet er gravet færdigt (dvs. 450-500 mm dybde over det hele) så hyrer vi nogle håndværkere,
som isolerer og støber et nyt færdigt gulv. 

239-1 239-2
239-3 239-4

 

Fredag d. 9 Marts gik vi igang med at bryde gulvet op. Vi havde til denne lejlighed 
lejet en lille gravko, som nemt kunne komme ind af døren til rummet. Den gjorde gravearbejdet
utrolig nemt og hurtigt, og det var sjovt at prøve. Ud over den stillede Ib en tung trykluftshammer 
til rådighed, som var god til at banke klinker og beton i småstykker.  


På trods af at fremmødet var lidt tyndt skred det fremad, og vi fik hurtigt dannet et
overblik over hvor meget arbejde det kræver. Under det øverste med klinker belagte lag
beton lå et lag sprøjtebeton med rionet og elektrisk gulvvarme i. Det var noget sværere at
bryde op, fordi det var så stærkt. Utroligt hvor stor en effekt rionet egentlig har. 

Om lørdagen gik vi tidligt igang, og Cecilies mor var så sød at hoste op med både
morgenmad og frokost til de sultne frivillige der mødte op - tusind tak! 
Vi nåede ret langt på trods af, at vi kun var fire - ligesom om fredagen, og vi arbejdede
ret effektivt. Nedstående billeder viser lidt fra hvordan det så ud.

93-1 93-2
93-4 93-3

_________________________________

Beretning 24/2

Fredag d. 24 Februar 2012 gik vi igang med at rive skillevæggene ned.
Der var 8- 10 mand der mødte op klokken 16, og vi startede med at skrue
alt af, der kunne skrues af. Ib tog sig af toiletterne, håndvaskene samt bruserne.
Da det var gjort, og det eneste der stod tilbage var væggene, kunne vi gå i
gang med at banke dem ned. Der var tre lag forstærket gasbeton mellem 
pigernes og drengenes rum. 

Der var 3 trailere til rådighed, og de blev brugt til at køre murbrokkerne til
genbrugsstationen, men vi havde dog kun en bil. Vi stoppede ved 19-tiden.

Lørdag morgen klokken 9 var 10-12 mand vel mødt, og vi spise fælles morgenmad.
Vi blev ikke færdige med skillevæggene, så de blev banket ned, alt imens 
eternitpladerne, som primært pigernes rum var beklædt med. 
vi blev færdige ved 17-tiden, og alt blev kørt til genbrug.

Så nu står der et stort rum på ca. 70 m2 med flisegulv, som skal hugges
op i weekenden uge 10, men det kan vi ikke gøre med håndkraft.
Vi lejer en lille gravemaskine, som forhåbentlig kan komme ind af døren. 
Gulvet er lavet af et lag leca-nødder i bunden og beton ovenpå.

Vi håber i kan komme med fredag den 9. med en bil og anhænger. 
SMS følger :-)

FØR

EFTER

fr 1 under 1
fr 2 under 2
fr 3 under 3

_________________________________

Taget ud fra ASC's Projektbeskrivelse: 

Formålet med dette rum er at danne ramme for de unges sociale
liv på havnen både til træning men også som samlingspunkt til
vintertræning hvor fjorden måske er frosset.
Rummet skal indeholde faciliteter til madlavning, hyggeaftener,
styrketræning og samlingspunkt.
Vi har fået tilladelse af bestyrelsen til at bruge vores
forhenværende omklædningsrum til dette ungdomsrum.

Fastholdelse: At danne ramme for de unges sociale liv på havnen.

Brug efter etablering: Fri adgang til ovenstående.
Evt. udlån til fester eller arrangementer for juniorerne og deres venner.

Budgetestimat: 75.000 kr.

_________________________________

 

Arbejdsplan

Ting der skal gøres i rækkefølge:

Inden slutningen af januar skal væggene være væk,
vvs skal ordnes isoleringsmaterialer skal skaffes (vægge og gulv)

  • Ib skal kigge på vandrør/indlæg/afløb
  • Der skal arrangeres en arbejdsweekend,
    hvor forældre kan hjælpe (Skillevæg og gulv)
  • Byggematerialer anskaffes (sponsorat?)
  • Isoleringsmaterialer til vægge
  • Arbejdsweekend til isolering af gulv og vægge (slut Februar)
  • Ejner kan om muligt hjælpe med dør og vindue
  • Spartling og Maling (Arbejdsweekend?)
  • Gulv
 

Sæson 2016 starter

Vi glæder os til at få frisk vind i håret, er du ny og vil du se om det er noget for dig, eller kunne du tænke dig at starte igen efter en pause, kan du kigge forbi på mandag d. 11 april 2016 kl. 18.00 ved Junior afdelingens lokaler.

Herefter vil der være sejlads hver mandag og onsdag igen. Vi starter med tilrigning kl. 17.30 og vil være klar til at tage på vandet fra kl. 18.00 til kl. 19.30 hvorefter vi afrigger og holder skippermøde.

Aktivitetskalender 2016

Ønsker du at deltage i stævner, kan du se hvilke der er på Sejlsport Sønderjylland - Lillebælt Kreds Syd følg blot dette link

 

Husk at tilmelde dig nyhederne via:
facebook logo